Поради реорганизация на фирмата и преместване на склада сайта няма да изпълнява поръчки за периода от 22.06 до 07.08.

Извиняваме се за причиненото неудобство.

Цена на доставката - 5 лв. за цялата страна. За поръчки на стойност над 100 лв. - БЕЗПЛАТНА ДОСТАВКА.     ЗА ВЪПРОСИ: 032 62 88 66

Възпаления и Омега-3

Рейтинг: 
Средно: 4.5 (2 votes)
Възпаления и Омега-3

Въпреки, че мазнините често се третират като низша храна, не всички мазнини са лоши. Нашето тяло се нуждае от мазнини за определени важни функции, като изолация или регулирането на телесната температура и като източник на енергия. Омега-3 мастните киселини са вид полиненаситени мазнини. Те формират голяма част от всички клетъчни мембрани в тялото ни и имат противовъзпалителни свойства, които помагат, за да сме здрави.

Противовъзпалителни свойства

По време на обмяната на веществата, Омега-3 мастните киселини се превръщат в молекули, наречени простагландини, които имат противовъзпалителни способности и в частност изпълняват функция за намаляване скоростта на образуването на отделен вид простагландин, който увеличава възпалението в тялото.

Влияние на възпаленията

Възпалението е имунна реакция при нараняване на тъканите и се характеризира с болка, подуване, затопляне и зачервяване.

Кратковременно, локализирано възпаление може да се дължи на травма или инфекция и възпалението играе активна роля в това тялото ни да се излекува. Въпреки това, когато става въпрос за дългосрочно или хронично възпаление - като в случаите на вирусна инфекция или автоимунна реакция - възпалението тогава разрушава клетките и тъканите, увеличава риска от заболявания като сърдечни заболявания, артрит и рак.

Ползи за възпалителни заболявания

Чрез намаляване на възпалението, Омега-3 мастните киселини могат да помогнат за предотвратяване или лечение на заболявания, свързани с възпаление. Такива например са сърдечно-съдови заболявания, ревматоиден артрит, диабет и възпалително заболяване на червата. Тези мазнини могат също така да бъдат от полза за кожни заболявания като дерматит, макулна дегенерация и някои форми на рак.

Източници

Омега-3 мазнините са известни като есенциални мастни киселини, защото тялото не може да ги произвежда, трябва да ги получим от храната. Типичната съвременна диета включва повече от другия тип полиненаситени мастни киселини - омега-6 мастни киселини, повечето от които насърчават възпалението. За да се възстанови балансът, е нужно да консумираме повече храни, богати на Омега-3.